Werkwijze webdesign


Door onze ervaring en kennis weten wij de wensen en mogelijkheden van onze opdrachtgevers te vertalen naar een perfecte website. Onze werkwijze bestaat uit de onderstaande stappen:

1. Inventarisatie

Tijdens het eerste gesprek bespreken wij de wensen en mogelijkheden. Wij geven een demonstratie van ons Content Management systeem waarmee de website onderhouden kan worden. De inventarisatie kan mogelijk uitgebreid worden met een dieper gaande analyse van uw onderneming.

2. Analyse

Tijdens de analyse onderzoeken wij de markt. Wie zijn de concurrenten? Profiel van de potentiële bezoekers.
Afhankelijk van de wensen en de omvang van een onderneming kunnen wij ook een interne analyse maken. Tijdens de interne analyse zullen gesprekken plaatsvinden met medewerkers, klanten, leveranciers en zal de interne automatisering in kaart gebracht worden.

3. Projectplan / Advies / Planning

De voorgaande stappen worden gebundeld in het projectplan. In het projectplan staan de mogelijkheden en kansen duidelijk omschreven. Wij geven een advies voor het behalen van het maximale rendement uit de website. Wij werken met een projectplanning waarbij duidelijk is wat men van ons op welk tijdstip kan verwachten. Ons principe: Afspraak is afspraak.

4. Ontwerp website

Onze vormgevers maken een voorstel voor de lay-out van de website. De website moet een natuurlijk verlengstuk van de organisatie op internet worden.

5. Functioneel ontwerp website

Na goedkeuring van het ontwerp komt het functioneel ontwerp. Wat kan men straks met de website en het content management systeem. Duidelijk en helder omschreven.

6. Content Management systeem

Tijdens deze fase richten wij het systeem in volgens de specificaties. Via het Content Management Systeem zijn alle modules te beheren. Na de ontwikkeling van het systeem zal een eerste presentatie van het systeem plaatsvinden.

7. Inrichten website

Het goedgekeurde ontwerp zal nu vertaald worden naar een dynamische website. Alle modules zullen nu zichtbaar worden en voorzien zijn
van de juiste vormgeving. De aangeleverde inhoud zal in de website geplaatst worden.

8. Testen

Voor oplevering van de website zal een uitgebreide testfase plaatsvinden. Het projectplan en het functioneel ontwerp dienen als basis voor deze testfase.

9. Training

Tijdens de training behandelen wij de werking van het Content management Systeem en geven wij belangrijke tips om het maximale rendement
uit de website te halen. De opdrachtgever krijgt een handleiding van het Content Management Systeem.

10. Oplevering

Na afronding van alle stappen zal de oplevering plaatsvinden. Tijdens de oplevering lopen wij alle punten van het project na. Na goedkeuring van het project zal de website live gaan.

11. Consultancy

De website is nu online. Wij willen ook in het vervolgtraject betrokken blijven. Via het monitoren van de website, het bezoek en het rendement willen wij samen met onze opdrachtgever werken aan het maximale resultaat.

Meer weten?

Vraag nu online een uitgebreid advies aan.